Plan Pracy Pedagoga
Plan pracy pedagoga szkolnego – ANNA MUSIAŁ
ZADANIA | REALIZACJA | CZAS REALIZACJI |
1. PROWADZENIE BADAŃ I DZIAŁAŃ DIAGNOSTYCZNYCH UCZNIÓW, W TYM DIAGNOZOWANIE INDYWIDUALNYCH POTRZEB ROZWOJOWYCH ORAZ EDUKACYJNYCH. |
Rozpoznanie szkolnej sytuacji ucznia oraz jego sytuacji rodzinnej: a) analiza teczek osobowych uczniów, orzeczeń z poradni psychologiczno-pedagogicznych, opinii z poradni psychologicznych- pedagogicznych; b) kierowanie na badania do poradni psychologiczno-pedagogicznej w celu rozpoznania dysfunkcji, bądź orzeczenia indywidualnego nauczania; c) wywiady z rodzicami, wychowawcami, nauczycielami; d) badanie predyspozycji zawodowych uczniów w klasie; |
Cały rok szkolny |
2.DIAGNOZA SYTUACJI WYCHOWAWCZYCH W SZKOLE. |
Rozpoznawanie sytuacji wychowawczych w szkole, w pojedynczej klasie bądź w grupie rówieśniczej: a) rozmowy z wychowawcami, przewodniczenie Zespołowi Wychowawczemu; a) wywiady z uczniami i ich rodzicami; b) obserwacje uczniów pod kątem problemów w nauce, w zachowaniu, we frekwencji; c) analiza sytuacji w szkole dotyczącej średniej ocen poszczególnych klas i szkoły jako całości, frekwencji, osiągnięć szkolnych; d) ocena stanu bezpieczeństwa szkoły, potencjalnych zagrożeń, sposobów spędzania wolnego czasu w szkole- udział szkoły w programie Bezpieczna Szkoła 2015; |
Cały rok szkolny |
3. DZIAŁANIA Z ZAKRESU PROFILAKTYKI UZALEŻNIEŃ ORAZ INNYCH PROBLEMÓW MŁODZIEŻY. |
a) diagnoza uczniów obserwacje, ankiety; b) prowadzenie zajęć i warsztatów profilaktycznych; c) spotkania z osobami, które zajmują się problematyką profilaktyki uzależnień, na przykład przedstawicielem policji; d) porady dla rodziców z zakresu profilaktyki; e) zapoznanie uczniów z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi różnych środków uzależniających ; f) informacje na temat instytucji zajmujących się pomocą w uzależnieniach;
|
Cały rok szkolny. |
4. POMOC NAUCZYCIELOM I RODZICOM W ROZWIJANIU INDYWIDUALNYCH PREDYSPOZYCJI UZDOLNIONYCH UCZNIÓW. |
a) udostępnianie informacji o instytucjach wspierających uczniów szczególnie uzdolnionych; b) pomoc wychowawcom w pracy z uczniami szczególnie uzdolnionymi a) występowanie i Nagrody MEN; nagrody Prezydenta Miasta Poznania, stypendium Marszałka Województwa Wielkopolskiego; |
Cały rok szkolny. |
5.PROWADZENIE DZIAŁAŃ MEDIACYJNYCH ORAZ INTERWENCJI W ROŻNEGO RODZAJU SYTUACJACH KRYZYSOWYCH. |
a) prowadzenie konsultacji dla rodziców; b) prowadzenie konsultacji dla nauczycieli; b) indywidualna praca z uczniami, prowadzenie mediacji uczeń- rodzic, uczeń-nauczyciel, uczeń-rodzic-nauczyciel; |
Cały rok szkolny. |
6.UDZIELANIE POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ. |
a) prowadzenie warsztatów, zajęć z terapii pedagogicznej dla klas; b) indywidualna diagnoza uczniów i praca z uczniami; c) prowadzenie warsztatów indywidualnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami; |
Cały rok szkolny. |
7. DORADZTWO ZAWODOWE DLA MŁODZIEŻY UCZĄCEJ SIĘ. |
a) pomoc w wyborze optymalnej ścieżki dalszego kształcenia, dopasowanej do predyspozycji osobowościowych, zainteresowań, potrzeb rynku pracy oraz predyspozycji związanych ze stanem zdrowia; b) zapoznanie z sytuacją na lokalnym rynku pracy oraz propozycja ścieżki edukacyjno-zawodowej; c) udzielenie wsparcia i porady w rozwijaniu inicjatyw dotyczących kreatywności życiowej oraz zawodowej, nauka zarządzania aktywnością własną; |
Cały rok szkolny. |
8. DZIAŁANIA ZLECONE PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY. |
Udział w zespołach: a) Zespół ds. losów absolwentów b) Zespół ds. promocji szkoły c) Zespół wychowawczy- przewodnicząca d) Zespół ds. promocji w gimnazjach
|
Cały rok szkolny |